Het valt Stefan Schuyleman op dat er in de marketing en communicatie relatief weinig mensen met een arbeidsbeperking te vinden zijn. Ook al voert hij bij zijn marketingbureau GetBright ook geen actief MVO-beleid, hij breekt graag een lans voor mensen uit de doelgroep. “Het is mooi om te zien hoe mensen groeien en hun levenslust toeneemt.”

Leuke dingen doen

Twee jaar geleden besloot Schuyleman plek te bieden aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. “Eigenlijk gebeurde dit heel toevallig”, vertelt Schuyleman. “Een vriend van me is jobcoach, en na een potje tennis vroeg hij of ik misschien ruimte had voor iemand met een arbeidsbeperking. Ik had er nog niet eerder over nagedacht, maar besloot meteen om het te doen. Als we plek hebben voor stagiaires, hebben we ook plek voor mensen uit de doelgroep.” Ook al voert Schuyleman bij GetBright geen actief MVO-beleid, hij ziet het als zijn maatschappelijke plicht om iets te doen voor een ander. “Werken moet niet alleen maar gaan om geld verdienen. Voor mij betekent werken op een leuke manier, met leuke mensen, leuke dingen doen.”

Lees het hele interview met Stefan Schuyleman.