Margriet: sociaal ondernemen is trend

“Hier krijgt iedereen een kans”. Tijdschrift Margriet besteedt deze week aandacht aan sociaal ondernemen als trend, met een artikel met deze titel.   

In het artikel vertelt Nicole Verhoeven, oprichter en programmamanager Sociaal ondernemen aan Business Universiteit Nyenrode over de trend. Er zijn namelijk meer sociaal ondernemers dan ooit. En steeds meer van deze ondernemers richten zich op arbeidsparticipatie. Volgens Verhoeven heeft de populariteit van sociaal ondernemen met onder meer groeiend bewustzijn en de Participatiewet te maken.

Inspirerende verhalen van ondernemers

Verder vertellen ondernemers hun inspirerende verhaal. Bij stichting Zodiezijn worden onder het exclusieve merk mooi door mij producten verkocht die door mensen met een beperking tijdens de dagbesteding zijn gemaakt. Bij brouwerij de Prael wordt speciaal bier gebrouwen samen met mensen met een psychiatrische achtergrond.

Voorbeeldfunctie

Nicole Verhoeven in Margriet: “Eigenlijk is het al not done om te ondernemen zonder rekening te houden met de drie P’s; people, planet en profit.” Ook grote multinationals laten zich daar graag op voorstaan. “Zij sorteren vaak veel effect en publiciteit en ze hebben een voorbeeldfunctie. Het is natuurlijk ook mooie marketing.”

Lees het hele artikel op Blendle:
Hier krijgt iedereen een kans (dit kost € 0,35)