Albert Heijn: Wij weten hoe waardevol inclusie is Supermarktketen Albert Heijn is al vanaf het begin van de Banenafspraak voorloper als het gaat om de inzet van mensen uit de doelgroep Banenafspraak. Karin van den Hul, specialist inclusiviteit interne jobcoach, en Amanda van der Swart, lead inclusiviteit, vertellen hoe [...]
Classic Mike: Op een sociale manier aan de wereldtop
Redactie2023-05-25T10:25:08+02:00Classic Mike: Op een sociale manier aan de wereldtop Bij Classic Mike in Zeewolde worden klassieke auto’s in oude luister hersteld. En dat met eerbied voor de auto, oog voor detail en liefde voor het vak. Zodat de gerestaureerde auto’s eruitzien, rijden en voelen zoals ze deden toen ze [...]
247Drive: “Vragen wat mensen echt willen”
Redactie2023-08-24T17:30:21+02:00247Drive: “Vragen wat mensen echt willen” Wie: Robert van Slooten Van: 24/7 Drive B.V. Waarom: Kansen voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt Hoe: “Vragen wat mensen echt willen” De internationaal actieve uitzender 24/7 drive B.V. (tien vestigingen in Nederland, drie in België, een [...]
Look-O-Look: Duidelijke afspraken, garantie op werk
Redactie2023-08-24T17:24:15+02:00Look-O-Look: Duidelijke afspraken, garantie op werk Wie: Anne Hulzebosch Van: Look-O-Look Waarom: Intensieve samenwerking met sociale ontwikkelbedrijven Hoe: “Duidelijke afspraken, garantie op werk” Ruim een vierde van het inpakwerk van de bekende snoepfabrikant Look-O-Look, gevestigd in Andelst, wordt verricht door mensen van SW-bedrijven, met name [...]
Teamplast: “We helpen elkaar verder”
Redactie2023-08-24T17:19:04+02:00Teamplast: “We helpen elkaar verder” Wie: Robin Koning Van: Teamplast Waarom: Mooie dynamiek in het bedrijf Hoe: “We helpen elkaar verder Teamplast ontwerpt en produceert plastic verpakkingen. Veelal voor de voedingsindustrie, maar ook voor persoonlijke verzorging en cosmetica. Staat er een kruidenpotje of sausverpakking in [...]
Albert Heijn
Redactie2020-11-03T17:59:07+02:00Inclusie volgens Simone Jansen (Albert Heijn) “Daar waar mogelijk er een schepje bovenop doen” Klik op de cover om naar het magazine te gaan Simone Jansen is projectleider Inclusie bij Albert Heijn. Vanuit die functie is ze betrokken bij de uitvoering van de Banenafspraak bij de supermarktketen. Ze [...]
Toyota de Jonge: “We hebben er financieel voordeel van”
100.000 banen redactie2020-01-02T12:28:20+02:00Toyota de Jonge: "We hebben er financieel voordeel van" “Een klant van ons zocht een werkplek voor zijn zoon”, begint Peter de Jonge van Toyota de Jonge. “De jongen had door een ziekte op jonge leeftijd een ontwikkelingsachterstand opgelopen. We hebben het toen met hem geprobeerd en inmiddels werkt [...]
TMC Wonen: “Moet alles altijd maar standaard zijn?”
100.000 banen redactie2019-12-18T23:25:39+02:00TMC Wonen: "Moet alles altijd maar standaard zijn?" Toen Vluchtelingenwerk bij TMC Wonen aanklopte of ze werk hadden voor een meubelstoffeerder uit Syrië, was het antwoord in eerste instantie ‘nee’. “Maar het zette me wel aan het denken”, zegt mede-eigenaar Jaap Witte. “We waren net met een verbouwing van [...]
Jumbo Hoogkamer: “Zie je werk als een toneelvoorstelling”
100.000 banen redactie2019-02-25T13:25:40+02:00Jumbo Hoogkamer: "Zie je werk als een toneelvoorstelling" Sacha Hoogkamer ondersteunt haar broer met het runnen van de twee Jumbo franchise winkels, een in winkelcentrum De Burcht in Breda, de andere in Wouw. “Ik zorg ervoor dat iedereen fijn kan werken bij ons. Dat geldt ook voor onze medewerkers [...]
Bosch Power Tools: Een goede fly-out is ons doel
100.000 banen redactie2018-09-14T10:16:00+02:00Bosch Power Tools: Een goede fly-out is ons doel Als winnaar van de Participatieprijs 2014 heeft Bosch Power Tools in Breda zijn sporen al verdiend. Erik Landesbergen, logistics manager: “Bij ons komen de mensen om een toekomst te krijgen. In vijf stappen brengen we hen naar een goede fly-out.” [...]