Bent u als werkgever aan de slag met de Banenafspraak? Dan is ‘Op naar de 100.000 banen’ benieuwd naar uw ervaringen. Wat gaat er goed in de werkgeversdienstverlening, waar kan het beter? Loopt u tegen problemen aan en wilt u dat melden? Heeft u suggesties over hoe regelgeving of dienstverlening beter zouden kunnen? Neem dan contact op met ons nieuwe Ervaringenmeldpunt!

 

Hoe

Online via dit formulier

 

Verbeteringen aan de hand van meldingen
Concrete voorbeelden uit de praktijk zijn nodig om duidelijk te maken voor welke zaken verbetering nodig is. Ook komen de slimste out-of-the-box oplossingen vaak van de werkvloer. VNO-NCW, MKB-Nederland en LTO zijn voortdurend in gesprek met het ministerie van SZW, UWV, gemeenten en andere publieke instanties. In de afgelopen periode zijn mede dankzij feedback van werkgevers regelingen en wetgeving aangepast. Met de ervaringen die u aan ons meldt, kunnen we nog efficiënter werken aan betere voorwaarden voor werkgevers en kandidaten rond de Banenafspraak.

Waarmee kunt u bij het Ervaringenmeldpunt terecht?
Het melden van ervaringen rondom de Banenafspraak, bijvoorbeeld over werkgeversdienstverlening of hoe regels in de praktijk uitpakken. Dat kan gaan over het vinden van een kandidaat, over begeleiding, over financiering, over regels bij aanbestedingen enzovoort. Wij gaan met uw melding aan de slag, als u dat wilt anonimiseren we de gegevens.
Het geven van suggesties over regelgeving of werkgeversdienstverlening. Heeft u een idee over hoe dingen makkelijker kunnen? Hoort u van een regeling in een andere arbeidsmarktregio die u ook wel zou willen? Laat het ons weten, wij geven dit door aan dienstverleners, overheid en andere betrokkenen.

Wilt u over deze punten eens rustig verder praten, dan kunt u ook een gesprek met een van onze aanjagers aanvragen bij het Ervaringenmeldpunt. Die komen graag bij u in uw organisatie langs om door te praten. Ook proberen zij u te helpen om een bestaand traject vlot te trekken als dat nodig is.

Praktische vragen over de Banenafspraak
Heeft u een praktische vraag over de Banenafspraak, bijvoorbeeld over regelingen of ondersteuning? Mogelijk wordt uw vraag al beantwoord bij de Vraag van de Week of in onze flyers . Kunt u het antwoord op uw vraag niet vinden op onze website, dan kunt u dit ook melden bij het Ervaringenmeldpunt.